کد خبر : 26257

تاریخ درج خبر : شنبه 18 دی 1395
پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه ایران اسلامی
• حجت الاسلام محمدی:سندراهبردی روابط عمومی تدوین شود
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با تبیین دستاوردهای این سازمان در سالهای اخیر بویژه راه اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از شناسایی ده هزار رقبه موقوفات در سطح کشور از طریق این سامانه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موفق این سالهای سازمان اوقاف ایجاد سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در سراسرکشور براساس برنامه توسعه پنجم کشور است تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود ما در هیچ یک از کشورهای که دارای اوقاف هستند ،چنین تجربه ای دیده نمی شود و دردیدار مسئولان اوقاف جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها آنها خواستار بهره گیری از تجربه راه اندازی این سامانه هستند لذا ضرورت دارد تجربیات این سازمان توسط روابط عمومی ها به زبان های خارجی ترجمه شود .

حجت الاسلام محمدی در همین زمینه خواستار تقویت حوزه بین الملل در روابط عمومی در سازمان اوقاف شد و افزود: در این حوزه کارهای بسیاری وجود دارد که بر زمین مانده و باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای ضروری در اطلاع رسانی روابط عمومی ها را تبیین مزایا و برکات فرهنگ وقف برشمرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور بیش از 133 بیمارستان موقوفه، صدها مدرسه ، دانشگاه ، حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و مراکزدینی وقفی وجوددارد و آحاد مختلف مردم بدون اینکه اطلاع چندانی داشته باشند از این سرمایه عظیم وقف بهره مندند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با یک برنامه ریزی مستمر ، جامع و همه جانبه این سرمایه عظیم را به مردم معرفی کنند. وی یکی دیگر از ویژگی های سنت حسنه وقف را ماندگاری و جاودانگی آن در قیاس با سایر امور خیر و صدقات دانست و تاکید کرد: اگر برخی از نواقص و کاستی های موجود در ادارات اوقاف که در سایر دستگاه ها هم وجود دارد به پای وقف نوشته شود و مردم را نسبت به این سنت ماندگارو حکم الهی بدبین کنند این ظلم به نظام اسلامی و این حکم الهی است و مرتکبان دچار عقوبت الهی خواهندشد .

وی تاکید کرد: رویکرد فعلی سازمان اوقاف بازگرداندن وقف به وقفیت و اجرای امینانه نیات واقفان که در مسیر اهل بیت و سیدالشهدا(ع) است می باشد و در این راه باید با قاطعیت و البته منطقی ومستدل در عرصه های مختلف رسانه ای از حقوق وقف و موقوفات دفاع کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از کارهای خوب و اقدامات ارزشمند با قاطعیت دفاع کنند و شک و دودلی به خود راه ندهند تاکید کرد: یکی از کارهای مهم این سالها در سازمان اوقاف قرار گرفتن متن وقف نامه ها در سامانه جامع موقوفات، جمع آوری اسناد وقفی و مکانیزه کردن کلیه فعل و انفعالات مالی است که باید از طریق رسانه و با زبانی هنرمندانه و همراه با مصداق برای مردم و صاحب نظران و اقشار مختلف تبیین شود.

وی یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها در عرصه اطلاع رسانی را تبیین خدمات اوقاف به متولیان دانست و افزود : روابط عمومی ها باید زمینه مناسبی را برای ارائه گزارش عملکرد اوقاف به متولیان موقوفات که هم اکنون در زمینه های مختلف از آن بهره مندند ، فراهم کنند.

وی برگزاری گردهمایی تخصصی با حضوراستادان و صاحب نظران و اخذ دیدگاه های آنها، تعامل با دانشجویان، طلاب و اصناف و بیان دستاوردهای موقوفات با زبانی جذاب و همراه با مستندات را از دیگر ضروریات روابط عمومی ها برشمرد و خواستار تدوین سند راهبردی روابط عمومی و نقشه راه برای اطلاع رسانی موثر و هدفمند شد